SOVRAPPOSTO TEDESCO J.P.SAUER & SOHN

Discussion in 'The Ask the Pros & What's It Worth? Forum' started by maurizio.52, May 5, 2012.

1. maurizio.52

maurizio.52 New Member

Buongiorno agli amici del forum,vorrei delle informazioni,in merito a quest'arma,venuta in possesso ad un mio amico,che chiede il suo valore commerciale,l'anno di fabbricazione,la ditta costruttrice,e conoscere le strozzature delle canne,in quanto non risultano impresse sulle stesse.Il fucile e' un sovrapposto,in buone condizioni,firmato alla bascula J.P.SAUER & SOHN,e nella parte inferiore la bascula,ci sono due S sovrapposte unite fra loro da una U.Sul rampone di chiusura sotto la bascula,c'e un disegno con un omino che regge con la mano destra, o un bastone o un fucile appoggiato a terra.L'arma e' bigrillo con estrattori automatici,e sotto la guardiola dei grilletti,c'e' scritto il numero di matricola 267862.Sulla prima canna si legge KRUPP LAUFSTAHL,mentre sotto le canne si legge;18/1 la foratura,70mm la camera di scoppio, 733,un simbolo circolare e la dicitura NITRO.Inoltre il mio amico vuol sapere,se dovesse cambiare il calcio,troppo corto,cambierebbe la sua valutazione commerciale?In attesa che qualcuno mi dia una mano,ringrazio anticipatamente,cordialmente Maurizio.
    ALLEGATI
  2. maurizio.52

maurizio.52 New Member

Questo e' il fucile.

Attached Files:

3. dons2346

dons2346 Well-Known Member Supporting Member

Translation:
    "Hello friends of the forum, I would like information, about this weapon, came into possession of a friend of mine, asking its commercial value, year of manufacture, manufacturer, and know the bottlenecks of the barrels in than they are imprinted on stesse.Il rifle and 'a superimposed, in good condition, signed to the receiver JPSAUER & SOHN, and at the bottom of the receiver, there are two overlapping S joined together by a harpoon U.Sul closure under the receiver, there is a drawing of a little man who is holding his right hand, or a stick or a rifle leaning against terra.L 'weapon,' double trigger with automatic ejectors, and under the trigger guard, there 'written the serial number 267862.Sulla first barrel reads LAUFSTAHL KRUPP, while under the cane reads, 18/1 drilling, the 70mm combustion chamber 733, a loop symbol and the words NITRO.Inoltre my friend wants to know, if you were to change the football, too short, it would change its commercial judgment? waiting for someone to give me a hand, thank you in advance, Maurice cordially.
    ATTACHMENTS".

Share This Page