The Firearms Forum banner
Status
Not open for further replies.
61 - 80 of 91 Posts
Ik geloof dat Glocks, zoals de meeste vuurwapens met vertraagde terugslagwerking, werken doordat de loop een korte afstand meebeweegt met de slede bij terugslag, waarna de loop stopt terwijl de slede naar achteren blijft bewegen. De extractor haakt vast aan de rand van de patroonhuls om de huls uit de loop te trekken wanneer de loop stopt bij terugslag en de slede naar achteren blijft bewegen. De ejector raakt de tegenoverliggende kant van de rand van de patroonhuls en schopt deze van de extractorhaak af, waarna de huls uit het wapen vliegt. Is de extractor waar je het over hebt?

Hier is een schematische link en de extractor is #11.

http://www.brownells.com/schematics/Glock-/Models-17-39-sid858.aspx

Wanneer de slede sluit op de geladen patroon, is de extractor over de rand geklikt en steekt deze uit de slede, wat toevallig aangeeft dat de kamer geladen is. Andere wapens gebruiken deze methode voor detectie van een geladen kamer. Sommige hebben een rode stip op de bovenrand geschilderd, zodat het uitsteken van de extractor gemakkelijk te zien is.

De headspace moet zich aan de voorkant van de patroonhuls bevinden, aan de mond van de patroonhuls, zoals bij elk ander vuurwapen met centraal vuur van dit type.

Dus…. De EXTRACTOR trekt de patroon uit de loop en de EJECTOR werpt de huls uit het wapen.

Ik heb net dit draadje gelezen. Ik heb ook al de honady handleiding gelezen, waarvan ik dacht dat die het heel goed uitlegde. Ik dacht dat ik het begreep totdat ik mijn nieuwe glock van dichterbij bekeek. Ik heb er nog nooit een gehad, maar ik heb er minstens 20 van geschoten en voor zover ik me herinner, hebben ze allemaal het onderdeel waar ik naar ga verwijzen. Ik ben er vrij zeker van dat glock het daar de indicator voor de geladen kamer gaat noemen. Ik wist nooit zeker waarom ze het daar plaatsten, omdat het niet erg effectief is (niet dat het me ooit interesseerde). Na nadere inspectie haakt het in de rand van de huls. Probeert dit kleine onderdeel de headspace te controleren of wordt het op de mond geplaatst zoals bij elke andere rechtwandige randloze huls?
Het headspaces op de mond. Ik denk dat je de extractor ziet, die de afgevuurde huls na het vuren uit de kamer trekt.

Je hebt precies een vraag beantwoord die ik al lang had: wat voorkomt dat een patroon met rechte wanden helemaal in de loop glijdt. Als ik in de loop van mijn Steyr S40 kijk, zie ik de richel waar je het over hebt, waar de patroon tegenaan komt.

Crimpen = betere nauwkeurigheid en consistentie. (strakkere groepen)
Ik krijg 3/4" groepen zonder te crimpen in mijn grendelgeweer. Mijn hulzen zijn echter wel nekgedraaid. Veel gemakkelijker om te crimpen zou ik echter denken. Het enige wat ik crimp is voor mijn semi-automatische geweer en pistool. Wat voor jou ook werkt.

Save
HEADSPACE UITLEGGEN? DAT IS DE LEEGE RUIMTE IN OBAMA'S HOOFD.
Er is geen lege ruimte in zijn hoofd.Hij doet precies wat hem verteld wordt!! Velen beseffen niet dat iemand dat zou doen, maar daar heb je een perfect voorbeeld. Er zijn nog veel meer precies zoals hij in verschillende gekozen posities. Ik hoef ze niet te noemen.

Alpo, geweldig gedaan met het uitleggen en vooral de beschrijvingen van de verschillende soorten patronen. Ik kende de basis, maar niet de informatie over sommige van die hulzen.

Een vraag voor jou. Hoe kun je de headspace aanpassen als deze niet klopt wanneer je een AR uit onderdelen samenstelt?

Save
Goede vraag.

Met een ECHT pistool :p een grendel of enkel schot, als je onvoldoende headspace hebt, laat je de kamer dieper snijden. Als je overmatige headspace hebt, kun je de loop verwijderen, het vlak afdraaien en hem dan één draad dieper opnieuw installeren, wat je onvoldoende headspace geeft, en je laat de kamer opnieuw snijden.

Als je ALLEEN dat pistool in die patroon gaat schieten, kun je een valse schouder op de huls bouwen, ze op DAT pistool vormen en ze nek-maten.

Maar Mr. Stoner's Plastic Fantastic - ik heb geen idee.

Sorry.

Save
Met een AR met een headspace-probleem heb je een paar mogelijkheden. De eerste is om een andere bout te proberen. De tweede is om de loop te trekken en vervolgens de loopverlenging te verwijderen en de loop te frezen en de kamer terug te ruimen naar de specificaties. Je hebt een nieuwe loop en bout, dus de kans is klein dat je een headspace-probleem zult hebben.

Save
Is het concept van MIL SPEC AR's om willekeurig lopen (met geĂŻnstalleerde loopverlengingen) en bouten te kunnen verwisselen? Zijn de fabricagetoleranties en de specificaties van de fabricage zodanig dat bouten kunnen worden verwisseld, net als lopen, en toch de juiste spelingtoleranties behouden?

Commerciële geweren (boutgeweren, semi-automaten, hendels, pompen) lijken de loop met de hand te moeten aanpassen voor de speling. Is het mogelijk dat MIL SPEC AR's normaal gesproken geen spelingcorrectie nodig hebben?

LDBennett

Zo begrijp ik het, LD. De Mil-spec lopen worden op afstand geplaatst tijdens de installatie van de loopverlenging met een mil-spec bout. Theoretisch maakt het niet uit welke mil-spec bout of loop je gebruikt, de afstand zal correct zijn.

Al die dingen die ik steeds zie, zijn "zorg ervoor dat je de afstand controleert". De realiteit is echter dat als het een beetje afwijkt, je er eigenlijk niets aan kunt doen, omdat er toch geen redelijke manier is om het aan te passen.

Save
Net als Tim heb ik dit op veel plaatsen gelezen en zoals LD suggereerde, wordt dit in zekere mate besproken in de meeste herlaadhandleidingen...maar...Alpo's uitleg is zo beknopt dat er bijna geen verwarring in zit. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik iets miste bij het lezen van de herlaadhandleidingen...nu heb ik het gevoel dat ik de betekenis echt heb begrepen!

BEDANKT ALPO!!!!
Ik moet zeggen dat ik het al eerder heb gelezen, het Hornady-boek heb, een paar andere, maar zijn bericht was uitstekend en het punt over welk deel van de huls de kop is, was iets dat het licht voor mij deed aangaan.

Hoewel het waar is dat de "stap" in de kamer van een pistool de bovengrens van de hulslengte vaststelt, is het in werkelijkheid zo dat de rechtwandige randloze pistoolpatronen alleen in één speciale (en zeldzame) omstandigheid op de hulsmond headspacen: wanneer de kamer de minimale lengte heeft en de huls de maximale lengte heeft. In de meeste alledaagse gevallen wordt de headspace van deze patronen vastgesteld door de werking van de extractor die de hulskop stevig tegen de boutkop houdt.

Dit is de reden waarom het zo gemakkelijk is om een 9 mm patroon af te vuren in een .40S&W, of een .40S&W patroon in een .45ACP. Als deze patronen echt op de hulsmond zouden headspacen, zouden ze losjes rammelen in die respectievelijke kamers en nooit toestaan dat de slagpin een stevige treffer maakt.

Dit is ook de reden waarom het zo ongebruikelijk is dat herladers de behoefte voelen om rechtwandig pistoolmessing te trimmen. Als deze patronen echt op de hulsmond zouden headspacen, zou de hulslengte cruciaal zijn. In werkelijkheid zijn ze dat niet, en dat is het ook niet. Overmatige hulslengte wordt pas een probleem wanneer de huls zo veel groeit dat de hulsmond tegen die "stap" botst, in welk geval het wapen mogelijk niet genoeg headspace heeft om in batterij te gaan. Pistoolhulzen falen meestal voordat ze zo veel groeien.

Wees gewaarschuwd... deze plek kan verslavend worden. :)

Save
Hartelijk dank voor de ontvangst. Ik vond het forum toen ik op zoek was naar de LNL-video's van 76Highboy, en het leek me een intelligente groep mensen. Ik zal proberen het gemiddelde niet naar beneden te halen.

Ik schiet graag alles, maar de hooligans met wie ik bevriend ben geraakt in de lokale club zijn allemaal liefhebbers van handvuurwapens, dus daar breng ik de laatste tijd de meeste tijd door. Ik geniet echt van precisiegeweren op lange afstand, maar mijn lokale club is beperkt tot 300 yards, dus ik heb niet de kans gehad om die horizon echt te verbreden. Ik ben onlangs op een Benelli M4 gestuit voor een goede prijs, dus ik ben ook een beetje bezig met een tactische shotgun.

Ik herlaad nogal wat en ben altijd benieuwd om iets nieuws te leren of te delen wat ik heb geleerd.

Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid.

• Like
Reactions: BlackEagle
Save
Ik heb deze foto net gevonden, in Hatcher's Machine Guns.

Toont "Proper Headspace" en het resultaat van "Excess Headspace". Let op de tweede tekening, de KLEINE beetje ruimte tussen de patroonkop en het boutvlak? Dat is alles wat nodig is.
Image

Save
Bedankt, Alpo;
Dat kan helpen een mysterie op te lossen. We schoten met zwartkruitpatronen (Sharps 45-90) en om geen enkele duidelijke reden begonnen de patronen te scheiden. De ene dag schoot het prima; de volgende dag waren er kapotte hulzen. Ik zal dit doorgeven.

Save
De schouderruimte of schouderterugstelling (aanpassing) bepaalt de kopruimte op een flessenhalspatroon, .002 op een grendelgeweer en .003 tot .005 op een semiautomaat?????

Er zijn GEEN DOMME vragen, maar..... dit is het herlaadforum en er wordt van uitgegaan dat mensen die hier komen om herladen geven. Zulke mensen moeten hun herlaadhandleidingen lezen. Alle bovenstaande info staat in de inleidende hoofdstukken van de herlaadhandleidingen. Ik dring er bij iedereen op aan om hun handleidingen te lezen en ze opnieuw te lezen totdat ze de termen, zo niet het proces en de "waarom's" van die processen grondig begrijpen. De stickies hierboven zijn ook een goede introductie als je tenminste een aantal van de termen begrijpt.

Degenen die hier komen om commerciële munitie te bespreken (en dat is prima) kunnen iets winnen door een herlaadhandleiding te kopen om een beter begrip te krijgen van zelfs commercieel gemaakte munitie. Ik raad de Hornady-handleiding aan, omdat deze heel goed uitlegt hoe munitie "werkt".

Een geĂŻnformeerde herlader/schutter is de eerste stap naar veiligheid bij het herladen en schieten.

LDBennett
Ik weet dat dit een oude post is, maar dit is een geweldig advies. Ik herlaad niet. Ik koop commerciële munitie. Ik lees graag herlaadhandleidingen en alle berichten van jullie over herladen. Ik heb zoveel geleerd dat ik nooit zou hebben geleerd.
Bravo LDBennet!

Save
61 - 80 of 91 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.